Długo było cicho na temat przygodówki Papetura Tomasza Ostafina. Ponad dwa lata temu pisałem o zielonym świetle na Steam Greenlight, było kilka postów na Facebooku i nastąpiła cisza. Aż do teraz.

Nie będę ukrywał, że po ograniu dema byłem zakochany. Papetura wygląda i brzmi fantastycznie. Za muzykę odpowiada Tomáš Dvořák – twórca ścieżki dźwiękowej do Samorosta 2 i Machinarium, ale najwięcej pracy wymaga stworzenie gry. W końcu w większości powstaje z papieru i techniki poklatkowej. Zapytałem więc Tomasza, jak się sprawy mają, bo zaczynałem się już niepokoić.

„Wszystko jest w fazie prototypu. Ustawiłem sobie termin na skończenie i staram się tego twardo trzymać. Zależy mi żeby zdążyć przed konkursem Independent Game Festival i zimą tego roku. Walczę bez wydawcy, ale na szczęście mam Greenlight na Steam i odłożony budżet. Także skupiam się teraz na PC. W drugiej kolejności mam nadzieję na iPady, a konsole będę rozważał po premierze, nie mówię nie.” – napisał mi Tomasz Ostafin.

Na pocieszenie podesłał kilka prototypowych obrazków.


Trzymam kciuki, bo Papetura jest warta każdych pieniędzy i zapowiada się na świetną, oryginalną grę. Zresztą, jeśli ktoś jest fanem produkcji czeskiego studia Armanita Design (seria Samorost, Machinarium, Botanicula), to przekonywać go zbytnio nie muszę. Trzymamy rękę na pulsie, a Tomasz obiecał regularnie podsyłać nowe materiały. Oby do premiery pod koniec tego roku.

Comments

comments