Twórcy amigowej gry Tanks Furry powracają z nowym projektem. Ekipa Project R3D od jakiegoś czasu pracuje nad Bridge Strike, produkcją będącą hołdem dla legendarnego River Raid.

Nie trzeba być weteranem by wiedzieć, czym jest River Raid. Shmup od Activision miał premierę w roku 1982 roku Atari 2600 i stał się wielkim przebojem. Niestety gra ta nigdy nie trafiła na Amigę i ten stan rzeczy postanowiła zmienić ekipa Project R3D. Co prawda dodali trochę nowych elementów, ale w całości zostawiają ducha klasyka. O szczegóły zapytałem Krzyśka „Koyot1222” Matysa, który odpowiada za grafikę i animację.

„Pomysł był prosty, zrobić grę wierną River Raid, ale na klasyczną Amigę. Na niej nigdy nie było oficjalnie River Raida. Z pomysłem na Bridge Strike było podobnie jak z Tanks Furry – na Amidze nie było nigdy sensownego klona Battle City (NES), dlatego go zrobiliśmy. Wypełniamy nisze, które przez lata nie były wypełnione i celujemy w klasyki, które mają wiernych fanów. Chcieliśmy zachować jak najwięcej z River Raid, plus to co dawała nam już 16 bitowa platforma Amigi. W grze jest m.in. losowo zmienna pogoda czy cykl dnia i nocy. Mamy też sporo więcej rodzajów jednostek, nawet rozbitków do ratowania.” – pisze Krzysiek Matys.

Bridge Strike, które początkowo miało mieć tytuł Piggy Ride, powstaje na Amigę, ale równocześnie jest też opracowywana wersja mobilna. Gra w wersji retro ma staroszkolne rozwiązanie i będzie tytułem, który można przejść zaliczając wszystkie mapy. W mobilnej, będzie to jedna z dostępnych opcji.

Premiera Bridge Strike na Amigę jest przewidziana na koniec marca, po kilku miesiącach trafi też za darmo do internetu – tak samo było z Tanks Furry. Co dla mnie najważniejsze, na amiga.net.pl będzie dostępna wersja pudełkowa. Nadal można tam kupić fizyczne wydanie wspomnianego Tanks Furry czy innej polskiej gry na Amigę – Lumberjack Reloaded. Co do wersji mobilnej, daty premiery jeszcze nie ma. Twórcy chcą w maju zaprezentować demo, które będzie miało praktycznie wszystkie tryby i mechaniki z docelowej gry.

Grę tworzą:
Paweł /Juen/ Nowak – kod gry, czysty asembler
Krzysiek /Koyot1222/ Matys – cała grafika i animacja gry
Simone /JMD/ Bernacchia – muzyka
Marcin /Doomer/ Święch – efekty dźwiękowe
Tomasz /tomasov/ Rusak – wersja mobilna: programista
Ludzie z PPA.pl – pomagają np. tłumaczyć teksty w grach, dokonują poprawek, testują gry i dopingują

Comments

comments