Kolejne sukcesy rodzimej branży musiały mieć taki rezultat.

Coroczna lista 100 najbogatszych Polaków magazynu Forbes to kolejny dowód na to jak ważna dla kraju jest branża gier wideo. Tym razem znalazła się na niej rekordowa liczba aż ośmiu osób związanych z największymi firmami z sektora elektronicznej rozrywki. Aż dwóch z nich pojawiło się w najlepszej dziesiątce!

Te dwie osoby to Marcin Iwiński (CD Projekt) oraz Paweł Marchewka (Techland). Odpowiednio 9. i 10. miejsce zagwarantował im majątek na poziomie 3,4 mld zł oraz 3 mld zł. Tuż za nimi (11. miejsce) znalazł się Michał Kiciński, który chociaż nie jest obecny w branży, majątek (2,9 mld zł) zawdzięcza swoim udziałom w CD Projekcie. Kolejną osobą jest Piotr Nielubowicz, członek zarządu i dyrektor finansowy producenta Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077. On posiada majątek 1,7 mld zł. To wszystko jeśli chodzi o pierwszą połowę zestawienia.

W drugiej pięćdziesiątce najwyżej znalazł się ostatni przedstawiciel CD Projektu, czyli jego obecny prezes, Adam Kiciński (935 mln zł, 63. miejsce). Dalej znalazł się Maciej Popowicz, założyciel Ten Square Games, obecnie trzeciej największej spółki gamingowej na polskiej giełdzie. Jego majątek to 805 mln zł, co dało 72. miejsce w zestawieniu. Ostatni dwaj przedstawiciele branży to zajmujący wspólnie 79. miejsce (742 mln zł) Krzysztof Kostowski oraz Michał Kojecki. Pierwszy jest założycielem i prezesem PlayWay. Drugi jest członkiem rady nadzorczej, a także jedynym beneficjentem spółki ACRX Investment, która przed laty zainwestowała w rodzimego lidera segmentu symulatorów.

Łączna wartość majątku całej ósemki to 14,2 mld zł. Warto jednak pamiętać, że kwota wynika z dużej wartości akcji spółek, które posiadają. Po ostatnim „czarnym tygodniu” dla branży gier (duże przeceny spowodowane rozprzestrzenianiem się koronawirusa) kwota ta jest znacznie mniejsza.

Comments

comments

O Autorze

Niedoszły piłkarz, z wykształcenia ekonomista, zawodowo marketer, gospodarczy patriota. Grał w prawie każdą polską grę. Rodzime produkcje wspiera i promuje od wielu lat, nie tylko na Graczpospolitej. W elektronicznej rozrywce najbardziej ceni zaskakującą i działającą na emocje fabułę.

Podobne Posty