Tekstów podsumowujących ostatnie 12 miesięcy na Graczpospolitej będzie kilka. Ten jest pierwszy. Abyście specjalnie się nie namęczyli, nie będzie dużo tekstu. W skrócie, przedstawiam moim zdaniem dziesięć najważniejszych wydarzeń roku. Pozytywnych jak i negatywnych.

Pozytywne

1. Wiedźmin 3 sprostał oczekiwaniom. Nie często twórcom udaje się ta sztuka kiedy hype train jest rozpędzony niczym TGV.

2. Techland udowodnił, że życie po Dead Island istnieje. Ba, da się nawet osiągnąć jeszcze większy sukces. Deep Silver nie lubi tego.

3. Ludzie nie zaczęli mordować się nawzajem po zagraniu w Hatred.

4. Nie będziemy już musieli grać w żadnego Afterfalla.

5. Żadne polskie studio nie wydało najgorszej gry na żadną z platform. Uff, a było blisko.

6. Layers of Fear pokazało, że w Bloober Team potrafią jednak robić świetne gry.

7. Powstało kilka studiów (Fool’s Theory, Telepaths’ Tree), które potencjalnie mogą namieszać na polskim rynku.

8. Powróciło People Can Fly.

9. Chociaż na E3 więcej mówiło się o DOOM-ie to jednak naszym zdaniem Shadow Warrior 2 prezentuje się znacznie lepiej.

10. Bulb Boy okazał się jedną z największych perełek, w jakie ostatnio graliśmy, …


Negatywne

1. …szkoda tylko, że twórcy nie znają się na marketingu tak samo dobrze jak na tworzeniu gier.

2. Do piachu poszedł Dark Stork. Troszkę szkoda pieniędzy, które w to studio zostały utopione. Na szczęście teraz to nie nasz problem.

3. Do ostatecznego zamknięcia wprawdzie nie doszło, ale i tak Reality Pump stało się cieniem samego siebie (chociaż niektórzy twierdzą, że jednak studio zamknięto, ale w tym przypadku na jedno wychodzi).

4. Nieco boimy się jak będzie wyglądać seria Lords of the Fallen bez Deck 13 i Tomka Gopa.

5. Nikt nie potrafił nas wyprowadzić z przekonania, że Cyberpunk 2077 to obecnie niewiele więcej niż teaser i znana licencja.

6. Nie było ani jednej komercyjnej i artystycznej petardy, której nikt się nie spodziewał (jak This War of Mine czy Timberman w 2014 roku).

7. CI Games nie przestało pisać swoich oświadczeń i nadal sądzi, że powinno poprawiać analityków i media.

8. Wspieram.to coraz bardziej żałuje zaangażowania się we Franko 2. Może to nie przekręt, ale pierwszej klasy partactwo już na pewno.

9. Nowy rząd zainteresował się producentami gier komputerowych.

10. Graczpospolita nie wyrobiła się ze startem do końca roku.

Comments

comments

O Autorze

Mateusz Mucharzewski

Niedoszły piłkarz, z wykształcenia ekonomista, pasjonat marketingu, gospodarczy patriota. Grał w prawie każdą polską grę. Rodzime produkcje wspiera i promuje od wielu lat, nie tylko na Graczpospolitej. W elektronicznej rozrywce najbardziej ceni zaskakującą i działającą na emocje fabułę.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.